Środki naprawcze nie dadzą kosztów podatkowych
Wydatki na szkodę wynikającą z umowy z ubezpieczycielem w ramach ustalonej franszyzy redukcyjnej jak i na pokrycie tej, przekraczającej franszyzę są związane z nienależytym wykonaniem usługi transportu.
W kwietniu 2019 r. spółka wystąpiła o interpretację w zakresie CIT. Konkretnie chodziło w prawo do kosztów od wydatków na pokrycie szkód. Firma wskazała, że zajmuje się transportem międzynarodowym i krajowym, w tym ekspedycją samochodów drogą kolejową oraz magazynowaniem i ich doposażaniem. Dysponuje flotą składającą się z pojazdów tzw. autotransporterów. Zawiera umowy z ubezpieczycielami m.in. w zakresie ubezpieczeń majątkowych i reasekuracji, którzy zobowiązują się do odpowiedniego świadczenia w razie wystąpienia skutków zdarzeń szkodowych wyrządzonych w przewożonym przez nią mieniu.
Spółka tłumaczyła, że z ogólnych warunków usług w zakresie sumy ubezpieczeniowej, a więc kwoty, którą deklaruje wypłacić ubezpieczyciel w razie zaistniałej szkody, zastosowano franszyzę redukcyjną. Tym samym ochroną nie są objęte przypadki szkód o wartościach mniejszych od zastosowanych franszyz redukcyjnych. Franszyza redukcyjna stanowi określoną w umowie ubezpieczenia kwotę, do której ubezpieczyciel nie ponosi odpowiedzialności i nie pokrywa żadnych kosztów w związku z zaistnieniem zdarzenia ubezpieczeniowego.
W tym zakresie...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta